01-01-2014

Méér 2014

It's been a long december
and there's reason to believe
maybe this year will be better than the last
Counting Crows - Long December

Het is de magie van het nieuwe jaar. Dat eeuwige idee van een frisse start op 1 januari. Het gevoel dat alles dat eerst niet lukte, nu wel zal lukken. Dat alles anders/nog beter zal zijn.

Méér is mijn sleutelwoord. Méér boeken lezen, méér sporten, méér gezond koken, méér uitstapjes, méér opruimen. Alsof de dagen in 2014 langer zijn dan die in 2013. Alsof ik meer tijd zal hebben voor alle broodnodige klusjes en voor meer vertier.

Conclusie: ik moet méér tijd vrijmaken om iets te doen voor mijzelf.

Het begin is goed. Al doende groeit op deze nieuwjaarsdag het aantal mooie plannen, terwijl ik mooie muziek luister.

Ik heb zelfs mijn eerste klusje geklaard: Het opschonen van mijn plattegronden/folders/wandel- en fietsroutekastje. Met plattegronden uit de tijd voor de TomTom en GoogleMaps, die verdwalen nagenoeg onmogelijk maakten. De kaarten brachten herinneringen boven aan vroegere woonplaatsen en vroegere reizen. Maar bovenal de wens om méér te reizen en meer te ontdekken door in eigen buurt (nog) vaker vakantie te vieren.

Méér mooie plannen dus. Ook voor jou in 2014!

P.S. Dat mijn vorige blogs van maanden geleden dezelfde teneur hadden zonder vervolg is slechts toeval. Dit jaar ga ik écht mijn blog bijhouden. #mooiplan2014




Geen opmerkingen: