25-02-2013

Goede Bedoelingen Aankopen

Cillit BANG Power Cleaner Vuil & Kalk laat alle oppervlakken weer stralen als nieuw en zorgt voor een frisse, schone geur in het hele huis. Op die manier wordt schoonmaken weer een feest - iedere dag opnieuw, overal in huis!

Onlangs was ik bij de Kruidvat voor treinkaartjes, want ik wil vaker vakantie vieren in eigen land. De schappen vol aanbiedingen staarden mij aan. Voor ik het wist had ik mijn mandje volgeladen met spuitflessen. Glassex voor de snelle schoonmaakbeurt, maar ook een goedje voor de badkamer, voor de keuken en voor alle andere lastige karweitjes die ik nooit doe.

Ik loop de winkel uit met mijn een tas vol Goede Bedoelingen Aankopen. De treinkaartjes hang ik in het zicht, de schoonmaakspullen verdwijnen in de schoonmaakkast die volgepropt staat met nog veel meer GBA's. Eentje voor vetvlekken, een ander voor grondige reiniging van de laminaatvloer en de volgende voor het schoonmaken van voegen. Ongebruikt.

Vandaag komt de aangekoekte-aangebrande-spray echter opeens als geroepen. Zie je wel! Na een ongelukje met een hittepitding dat te lang rondjes draait, moet ik écht mijn magnetron schoonmaken. Net als mijn oven, waar een tijdje geleden bakpapier vlam vatte. (Hoe deed ik dat? Ik vergat braadslee uit oven te halen bij voorverwarmen en papier zat tegen verwarmingselement aan).

Dus spuit ik en schrob ik tot de braadslee glimt én mijn oventhermometer vol water staat.

Nu kan ik het bakken van pizza's, taarten, koekjes, quiches, soufflés, cupcakes en ovenschotels op mijn lijstje zetten.

Geen opmerkingen: